Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

19 Haziran 2012 Salı

İSTANBUL ÇİLESİ

Uzun bir aradan sonra tekrar bloğumun başına oturabildim. Ellerimi kaldıracak halim bile yok ama içimden birşeyler yazmak geldi.
Daha 3 gün önce spora başladım ve neredeyse bütün kaslarımın ağrısı beni çok zorluyor. Spora çok istekli başladım. Hergün sabah 5:30 da kalkıyor, 6 da yola çıkıyor ve ayıptır söylemesi Acarkentte bulunan Coliseum spor salonuna gidiyorum.Bunu ilk etapta 4 ay sürdürmek istiyorum. Ee malum yaz geldi ve fit olmak istiyorum. Yoksa göbek iyice ön plana çıkacak.
Bugün yine sporumuzu yapmak için 6 da yola çıktık  ve saat 6:15 gibi FSM gişelerine gelebildik. Fakat saatin bu kadar erken olmasına rağmen trafiğin bu kadar yoğun olması beni korkuttu. Biliyorsunuz ki köprü onarımı nedeniyle FSM ve Haliç köprülerinin bir kısımı kapalı. Ama bu İstanbul trafiğini o kadar etkilemeye başladı ki insanlar çileden çıkmaya başladı. Bazı arkadaşlarım bugün saat 8:00 civarı köprü gişelerinde kontak kapattıklarında bahsettiler. Yazık hem de çok yazık. Düşünsenize o köprü yolunda binlerce araç köprüyü geçmeye çalışıyor ve kontak kapatıyorsunuz. Ayrıca bu durum 3 ay sürecek. Çok basit bir hesap yaparsak 1 arabanın köprüyü geçene kadar 15 TL benzin yaktığını düşünelim( ki bence daha fazladır). FSM köprüsünün günlük araç geçiş kapasitesi normalde 150.000' dir( Fakat günümüzde bu yaklaşık 250.000 olmaktadır ve trafiğin nedenini açıklıyor. Ayrıca her iki köprünün de aynı kapasitede olduğunu düşünürsek yapılacak 3. köprününde bir fayda olmayacağı açıktır). Trafikte kalan araç sayısının 50.000 olduğunu varsayarsak günlük 750.000 TL' yi hava saçıyoruz demektir. Bunun 3 ay boyunca tekrarlandığını düşünürsek 67.500.000 TL' miz cebimizden gitmektedir. Ki bu rakam sadece tahmini bir rakamdır ve ben bu rakamın daha fazla olacağını düşünüyorum.
Arada başka bir şehirde iş bulsam mı diye de düşünmüyor değilim ama insan bırakamıyor buraları. İstanbul trafiğiyle, çilesiyle, kaosuyla, eğlencesiyle bir bütün. Acaba biz enayimiyiz de burada yaşıyoruz, yoksa gerçekten İstanbul' u seviyor muyuz?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder